ՌԴ նախագահ Վլադիմիր Պուտինը հայտարարել է, որ Ռուսաստանը շուտով կկիրառի հայելային միջոցառումներ՝ Չինաստանի քաղաքացիների համար վիզայի ռեժիմը վերացնելու համար։ «Մեր չինացի ընկերների՝ Ռուսաստանի քաղաքացիների համար անվիզա ռեժիմ մտցնելու վերաբերյալ որոշումը, անկասկած, կնպաստի մեր ժողովուրդների միջև կապերի հետագա ամրապնդմանը: Մեր կողմից հայելային միջոցառումները շատ շուտով ուժի մեջ կմտնեն Չինաստանի քաղաքացիների համար»,- ասել է Պուտինը։               
 

«Երբ 200000 պետական ծառայողների աշխատավարձն է բարձրացվում, բայց խոսվում է միայն նախարարների ու պատգամավորների աշխատավարձի մասին, նորմալ չէ»

«Երբ 200000 պետական ծառայողների աշխատավարձն է բարձրացվում, բայց խոսվում է միայն նախարարների ու պատգամավորների աշխատավարձի մասին, նորմալ չէ»
17.01.2014 | 00:18

«Իրատես de facto»-ի հյուրն է ԱԺ ՀՀԿ խմբակցության պատգամավոր ԿԱՐԻՆԵ ԱՃԵՄՅԱՆԸ:

-Ձեր կարծիքով՝ ինչպիսի՞ն կլինի քաղաքական 2014-ը:
-Բուռն: Ես կարծում եմ, որ հիմնական ինտրիգը դառնալու է 2018-ի նախագահական ընտրություններին նախապատրաստվելը, բոլոր գործընթացները պտտվելու են այդ շրջագծում՝ ո՞վ է լինելու նախագահի թեկնածուն: Բուռն է լինելու նաև քաղաքացիական հասարակության դաշտում. քաղաքացիական բողոքները մեծ մասշտաբներ են ընդունում:
-Ինչո՞վ եք բացատրում, որ քաղաքականությունը տեղը զիջում է քաղաքացիական հասարակությանը. իշխանության ուժեղությո՞ւնն է, ընդդիմության թուլությո՞ւնը, թե՞ սոցիալական բողոքի դրսևորումը:
-Բոլորը միասին: Հիմնականում ընդդիմության թուլությունն է պատճառը, որ քաղաքացիական հասարակությունն է սկսել քաղաքական օրակարգ ձևավորել: Ընդդիմությունը չկարողացավ ուժեղանալ, իր դաշտը ձևակերպել: Այն ուժերը, որ իրենց ընդդիմադիր են հռչակել այսօր, իրենց ներսում շատ մեծ պրոբլեմներ ունեն: Դատելով ԱԺ խմբակցությունների ներքին վիճակից, չես ասի, որ նրանք կայացած ընդդիմություն են ներկայացնում: Այսօր փաստորեն ընդդիմության տեղը որոշակիորեն զբաղեցնում է ԲՀԿ-ն: Այո, որևէ մեկը չի հայտարարել, որ ԲՀԿ-ն ընդդիմություն է, բայց իրենց բոլոր քայլերը այդ շրջանակում են:
-Նախընտրակա՞ն տրամաբանության մեջ:
-Ավելի շուտ՝ հետընտրական:
-Դատելով ընդդիմադիր պատգամավորների ելույթներից՝ Հայաստանում ուժեղ ընդդիմություն կա, դատելով արդյունքի տեսակետից, Հայաստանում ընդդիմություն չկա: Չե՞ք կարծում, որ պատճառը իշխանությունն է: Իշխանության մեղքն է, որ ընդդիմություն-իշխանություն պայքար չկա իրականում, և քաղաքական պայքարն ամբողջովին տեղափոխվել է ներիշխանական դաշտ:
-Մենք անվերջ լսում ենք այդ մեղադրանքը: Ես հակված եմ մտածելու, որ ընդդիմադիր դաշտում չկա համախմբող լիդեր: Այնուամենայնիվ, շատ կարևոր են խարիզման, առաջնորդի անձը և նրա վարած քաղաքականությունը: Տեսաք՝ ինչ կատարվեց նախագահական ընտրություններին, երբ Րաֆֆի Հովհաննիսյանը հավաքելով այդքան ձայն, չկարողացավ իրավիճակին տեր դառնալ և շատ արագ փոշիացրեց իր ձեռքբերումը: Դա, իհարկե, սպասելի էր՝ ելնելով իր անցած ճանապարհից և նախաձեռնած գործընթացներից: Առանց առաջնորդի մնացած ընդդիմությունը թուլանում է, պայքարն անկազմակերպ է դառնում, և դա իշխանության մեղքը չէ:
-Հայաստանում թիվ մեկ խնդիրը սոցիալական վիճակն է, չե՞ք կարծում, որ սոցիալական ընդվզումը գտնելու է իր առաջնորդին: Ոչ խորհրդարանական ընդդիմության մեջ, ոչ հայտնի գործիչների մեջ, բայց գտնելու է:
-Շատ կուզենայի, որ այդպես լիներ: Իշխանությունը բնավ էլ երանելի վիճակում չէ թույլ ընդդիմության պարագայում: Բոլորն էլ հասկանում են, որ իշխող կուսակցությունը շատ մեծ է և այդ պարագայում բնական են ներկուսակցական խմորումները: Շատ ավելի լավ կլիներ, որ ուժեղ և կառուցողական ընդդիմություն լիներ, որը կստիպեր իշխանությանն ավելի զգոն լինել, կազմակերպված աշխատել, լուրջ վերաբերվել իր թույլ տված վրիպումներին ու սխալներին: Երբ դու թուլանում ես, քո գործողությունները իրենց նպատակին չեն հասնում:
-Իշխանական դաշտում կա՞ այդ գիտակցումը: Սերժ Սարգսյանը նախընտրական շրջանում խոստանում էր ապահով Հայաստան, օրեցօր մենք ապրում են առավել անապահովացող Հայաստանում: Խոսքով ընդունելով ինչ-ինչ փաստեր, գործի մակարդակով կա՞ այդ գիտակցությունը:
-Հայաստանն աշխարհից մեկուսացած չէ: Տեսեք՝ ինչ է կատարվում ամբողջ աշխարհում: Գլոբալ առումով սոցիալական խնդիրները բոլոր երկրների քաղաքական օրակարգի թիվ մեկ հարցն են դարձել: Ո՞ր երկրից չեն արտագաղթում, ո՞ր երկրում գործազրկություն չկա, ո՞ր երկրի բնակչությունն է գոհ իր կառավարությունից: Ամենաբարեկեցիկ համարվող սկանդինավյան երկրներում էլ սոցիալական բողոքներն այնպիսի դրսևորումներ են ունենում, որ զարմանում ես: Աշխարհը վերջին տասնամյակում այնքան արագ է փոփոխվում, որ Հայաստանն այդ ամենից կտրել ու մտածել, թե մենք կարող էինք արագ զարգանալ՝ ունենալով Լեռնային Ղարաբաղի պես խնդիր, իրատեսական չէ:
-7 տոկոս տնտեսական աճ չապահովելու դեպքում կառավարությունը պետք է հրաժարական տար, ՀՀ նախագահն էր ասել: Եթե փետրվարին պարզվի՝ անհրաժեշտ ոչ բոլոր քայլերն են արվել, կառավարությունը հրաժարական կտա՞: Հարցը տալիս եմ՝ ընդունելով հանդերձ, որ որևէ նոր կառավարություն չի տարբերվելու նախորդից առանց համակարգային փոփոխությունների:
-Նոր կառավարությունը ձևավորելու է Հայաստանի հանրապետական կուսակցությունը՝ դրանից բխած բոլոր հետևանքներով: Այդպիսին է մեր Սահմանադրությունը: Կառավարության մի քանի անդամներ կարող են փոխվել, բայց ես կարծում եմ, որ լուրջ փոփոխություն պետք է լինի՝ համակարգային, արմատական: ՀՀ նախագահը միշտ իր խոսքերում հետևողական է եղել և արդար: Կրկնում եմ, որ նոր կառավարությունն էլ ՀՀԿ-ն է ձևավորելու, իրավիճակ փոխելու համար մենք պետք է այնպիսի փոփոխության գնանք, որը կարող է ռիսկային լինել, բայց պետք է կոնկրետ լինի ու արդյունավետ:
-Տարիներ առաջ Հայաստանն ուներ արհեստավարժների կառավարություն, որի անդամները քաղաքական պատկանելությամբ չէին նշանակվել, այլ մասնագիտական որակներից ելնելով: Կերկրորդվի՞ այդ տարբերակը:
-Այս կառավարության վերջին նշանակումներն էլ մասնագիտական որակներն են կարևորել: Նախարարներից ոմանք լավ են աշխատում, ոմանք ավելի քիչ, բոլորը չէ, անկախ կուսակցական պատկանելությունից, որ աշխատում են լիակատար նվիրումով: Ես կարծում եմ, որ 2014-ը բեկումնային կլինի՝ հենց կառավարությունը պիտի օրուգիշեր աշխատի: Քաղաքացիական շարժումները լուրջ ազդակ պետք է լինեն, իշխող կուսակցությունն ու կառավարությունը պետք է ականջալուր լինեն և երբեք աչքերը չփակեն որևէ բողոքի առաջ: Միտում կա, որին ես դեմ եմ, որ որևէ բողոքավոր հատված իր խնդիրը ներկայացնելիս, խոսում է ամբողջ ժողովրդի անունից: Դա բնավ այդպես չէ:
-Իշխանությունն էլ է միշտ ժողովրդի անունից խոսում, դա այդպե՞ս է:
-Իշխանությունն ամբողջ ժողովրդի անունից չի խոսում, խոսում է մեծամասնության անունից, որի իրավունքն ունի՝ ստանալով մեծամասնության ձայները ընտրություններում:
-Տարեվերջն ու տարեսկիզբը Ռոբերտ Քոչարյանը նշանավորեց իր հակասական հարցազրույցներով: Նա ընդամենը պատասխանո՞ւմ է իր հասցեին հնչած քննադատությանը, թե՞ ինքն է մեղադրանքներ առաջադրում:
-Երկրորդ նախագահի անձն ու գործը նախորդ ընտրությունների առիթով էլ հաճախ էին շոշափվում: Դա նշանակում է, որ նա, չլինելով քաղաքականության մեջ, քաղաքական որոշակի դերակատարություն ունի, որևէ երկրում հեռացող նախագահը քաղաքականությունից չի հեռանում: Հայաստանը բացառություն չէ: Քանի որ ՀՀ քաղաքացիների տեսակետները ընդհանրապես ավելի ծայրահեղ են, առաջին ու երկրորդ նախագահներն անվերջ քաղաքականության մեջ են՝ անկախ այն բանից, իրենք որևէ քայլ անում են, թե ոչ: Կարևոր է նաև ԲՀԿ-ի գործոնը, որովհետև ասվի, թե չասվի, այդ կուսակցության գործունեությունը կապվում է Ռոբերտ Քոչարյանի հետ:
-Դուք ասում եք, որ ԲՀԿ-ն հանդես է գալիս ընդդիմադիր դիրքերից, որքանո՞վ է ռեալ ԲՀԿ-ի ընդդիմադիր լինելը, երբ բազում օրինակներ կան, որ ԲՀԿ-ն ասում է մեկ, անում մեկ այլ քայլ: Իշխանությանը դեմ գնալը մնում է խոսքային մակարդակում: Ի վերջո, հնարավո՞ր է, որ թիվ մեկ օլիգարխը ընդդիմադիր լինի:
-Պարզապես ընդդիմադիր դաշտում բաց մնացած նիշա կա, որտեղ հարմար տեղավորվում է ԲՀԿ-ն՝ երբեք կամուրջները չայրելով: Ինչ-որ կանոններ ԲՀԿ-ն, այնուամենայնիվ, խախտեց, քաղաքականության մեջ կան օրենքներ, երբ կուսակցությունը որոշակի քայլեր է անում, որոնք ավելի հարիր են ընդդիմությանը, պարտավոր է իր դիրքորոշման մասին պաշտոնական հայտարարություն անել: ՈՒնենալով 36 պատգամավոր ԱԺ-ում՝ չունենալ հստակ դիրքորոշում, արդեն իսկ կանոնների խախտում է: ՈՒղղակի մենք ընտելացանք այլընտրանքային իրավիճակին, որը նորմալ չէ, քաղաքականության մեջ, առավել ևս խորհրդարանում, այդ հստակությունը պարտադիր է: ԲՀԿ-ին մինչև այսօր հաջողվում է չհայտարարելով իր պաշտոնական դիրքորոշումը մանևրել իշխանության և ընդդիմության միջև:
-Չե՞ք կարծում, որ մեր երկրում թիվ 1 ընդդիմությունը ժողովուրդն է:
-Ոչ, մենք ունենք առողջ մտածող երիտասարդներ, իրենց իրավունքները պաշտպանող մարդիկ, հասարակության որոշակի մաս շատ ակտիվ է և իր որոշումներում, գաղափարներով ավելի շատ հստակություն է որոնում, պահանջներ է առաջադրում և ուզում է կատարված տեսնել: Նորմալ չէ խոսել ամբողջ ժողովրդի անունից: Վերջին բողոքները՝ գազային խնդիրների, տրանսպորտի, կենսաթոշակի պարտադիր կուտակային համակարգի դեմ, վկայեցին, որ այդ խնդիրները մարդկանց որոշակի խմբի խնդիրներ են, բայց ոչ ամբողջ ժողովրդի: Այդ խմբում, այո, շատ են մտածող, ինտելեկտուալ մարդիկ, ովքեր ավելի մտահոգ են իրենց երկրի ապագայի համար:
-Ի՞նչ պիտի անեն այդ մարդիկ, որ երկրի ապագան փոխվի:
-Այդ մարդիկ իրենց գործն անում են: Ի տարբերություն շատերի, կարծում եմ, որ մեր երկրում ձևավորվում է քաղաքացիական հասարակություն, և ամեն ինչ չէ, որ պատվերով է կատարվում: Ոչ իշխանության, ոչ ընդդիմության: Պարզապես այս ոլորտում էլ կա լիդերի պակաս, որ մթնոլորտի հետևանք է:
-Իշխանական դաշտում այդ լիդերը կա՞՝ հաշվի առնելով երկրի գաղջ մթնոլորտը:
-Այո: Իրականում բարոյահոգեբանական մթնոլորտը շատ կարևոր է, մենք գերազանցապես խոսում ենք քաղաքական, սոցիալական, տնտեսական խնդիրների մասին, բայց ոչ մարդու հոգու: Բարոյահոգեբանական ոլորտը մեզ համար այս փուլում շատ կարևոր է:
-Նախընտրական շրջանից իշխանությունը խոսում էր կենսաթոշակների ու նպաստների բարձրացման մասին: Նպաստները ընդհանրապես վերացրին, կենսաթոշակներն էլ ավելացրին 5-7000 դրամով, ի՞նչ մթնոլորտ եք հասարակությունից ակնկալում, երբ պատգամավորների աշխատավարձը կրկնապատկվում է, կենսաթոշակառուներինը ավելանում 5-7000-ով: Հավելեք անշեղ գնաճը:
-Երբ 200000 պետական ծառայողների աշխատավարձն է բարձրացվում, բայց խոսվում է միայն նախարարների ու պատգամավորների աշխատավարձի մասին, նորմալ չէ: Իրականում դա էլ է բարեփոխում, որ շոշափում է հասարակության մի հատվածի շահերը: Դա չի վերաբերում 131 պատգամավորի կամ կառավարությանը, վերաբերում է համակարգին: Հաշվի առեք, որ կենսաթոշակների կամ նվազագույն աշխատավարձի այդքան հավելումն էլ մեծ բեռ է պետական բյուջեի վրա, ով պատկերացում ունի բյուջեի ելքերից ու մուտքերից, հասկանում է, որ թռիչքային բարձրացում հնարավոր չէ ապահովել:
-Որքա՞ն է ճիշտ անդրադառնալ այդ համակարգին, երբ ունես կիսաքաղց ժողովուրդ, գների անվերջ աճ, արտագաղթ:
-Գների անվերջ աճի դեմ պետք է պայքարել, աղքատության դեմ: Հենց այդ պատճառով էի ասում, որ կառավարությունն օրուգիշեր պետք է աշխատի, որովհետև աղքատության դեմ պայքարը առաջին հերթին պայքար է կոռուպցիայի դեմ, եթե ստվերից տնտեսությունը իրական դաշտ է բերվում, և բյուջեն է ավելանում, և տնտեսության կառուցվածքն է փոխվում: Հենց այդ նկատի ունենալով էի ասում, որ մեզ համակարգային, արմատական փոփոխություններ են պետք:
-Խնդիրները լուծվում են, երբ լուծման նախադրյալներ կան, կարո՞ղ ենք ռիսկային, արմատական փոփոխություններ անել մեր հնարավորություններով, աշխարհաքաղաքական մեր վիճակով ու աշխարհագրական դիրքով:
-Այո, երբեմն մեր նախագահի զգուշավորությունը անտարբերության հետ են շփոթում, որ բնավ այդպես չէ: Մեր երկրում զգուշավոր քայլերը շատ ավելի կարևոր են՝ ելնելով մեր անվտանգությունից:
-Մենք զգուշավորությունի՞ց ենք ուզում Մաքսային միությանն անդամակցել: Որքանո՞վ են անվտանգության սպառնալիքները ռեալ: Ակնհայտ չէ՞, որ Ռուսաստանը Հայաստանն օգտագործում է իր շահերի համար: Արհեստականորեն հրահրվում է թուրքական ու ադրբեջանական սպառնալիքը, հետո Ռուսաստանը կասեցնում է այդ սպառնալիքը: Եվ տարածաշրջանում Հայաստանը Ռուսաստանի ունեցած ռազմաբազայի պատճառով անկախ իր վարած քաղաքականությունից՝ թշնամանում է Ռուսաստանի թշնամիների հետ, դա նորմա՞լ է:
-Բնականաբար ամեն երկիր իր շահով է առաջնորդվում, և մենք ամեն ինչ պետք է անենք, որ մեր շահը պաշտպանենք: Մաքսային միության համատեքստում ձևավորվող փաթեթներում մենք ունենք օրինագծեր, որոնք կանոնակարգում են մեր հարաբերությունները մեր ռազմավարական դաշնակցի հետ, մեր ռազմական ապահովվածությունը՝ մեզ համար լավագույն պայմաններում: Մաքսային միությանն անդամակցելու շրջանակներում, համոզված եմ, որ կպաշտպանվեն Հայաստանի շահերը, իհարկե, Ռուսաստանը թելադրելու է իր շահերը, բայց և երբեք չի ոտնահարի իր ռազմավարական դաշնակցի շահերը:
-ՀՀ շարքային քաղաքացուն տրամաբանությունը թելադրում է, որ իրեն շատ ավելի ձեռնտու է էժան գազ գնելը: Իրանն առաջարկում է Հայաստան-Վրաստան-Բուլղարիա գազամուղով դուրս գալ Եվրոպա և իբրև տարանցիկ երկրի՝ Հայաստանին գազ վաճառել խորանարդ մետրը 100 դոլարով, որ 178-ից ակնհայտորեն քիչ է, և ի՞նչ:
-Ես զարմանում եմ, երբ որպես փաստ է ներկայացվում խոսակցությունը: Հայկական կողմի պատասխանատուները բոլորովին այլ պատկեր են ներկայացնում:
-Դուք կարծում եք, որ Իրանի դեսպանը գերազանցե՞լ է իր լիազորությունները՝ առանց իր երկրի արտգործնախարարի ու նախագահի հետ համաձայնեցնելու:
-Մեր էներգետիկայի նախարարն ասում է, որ նման բանակցություններ չեն եղել:
-Մեր էներգետիկայի նախարարը տարիներ շարունակ ասում էր, որ գազի սակագինը չի բարձրացել, հետո ի հայտ եկավ անհայտ ծագումի պարտք, որի մասին ոչ կառավարությունը գիտեր, ոչ խորհրդարանը: Իմաստ ունի՞ նրան հավատալ:
-Ես վստահ եմ, որ դա մասնագիտական խոսակցություն է, մինչդեռ բոլորս մխրճվել ենք մեզ անծանոթ գործում ու դատողություններ ենք անում: Էներգետիկ անվտանգության հարցերը ամբողջ հասարակության քննարկման առարկա դարձնելն այնքան էլ նորմալ չէ, կարող են լինել փակ բանակցություններ ու մանրամասներ, որոնք հրապարակման ենթակա չեն: Ամեն մեկն իր գործով պետք է զբաղվի:
-Հարկավ, բայց վստա՞հ եք, որ ի պաշտոնե այդ գործով զբաղվող մարդիկ գործելու են ի շահ պետության և քաղաքացու՝ ելնելով ռեալ հնարավորություններից: Ոչ թե այն պատճառով, որ մասնագետ չեն կամ հայրենասեր չեն:
-ՀՀ անվտանգության թիվ 1 երաշխավորը ՀՀ նախագահն է, և ես, որպես ՀՀ քաղաքացի ու ՀՀԿ անդամ, համոզված եմ, որ նախագահը երբևէ որևէ քայլ չի անի, որը կվնասի ՀՀ և ԼՂՀ շահերին:


Զրույցը՝ Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 2043

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ